Webinar
Uluslararası Pazarda Müşteri Bulma Uygulamaları
26-27 Ocak 2023 - 09:30-12:30
Murat Odacı​

Uluslararası Pazarda Müşteri Bulma Uygulamaları

Ücretsiz
Webinar

Web Semineri Kimliği: 861 9233 3309
Parola: 909908
https://us02web.zoom.us/j/86192333309

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) tarafından, 26-27 Ocak 2023 tarihlerinde, 09.30 – 12.30 saatleri arasında Zoom üzerinden "Uluslararası Pazarda Müşteri Bulma Uygulamaları"​​ başlıklı webinar düzenlenecektir.

Söz konusu webinar, Dış Ticaret Danışmanı Murat Odacı​ tarafından gerçekleştirilecektir.

Etkinliğe katılım ücretsizdir.

Katılım kaydınıza istinaden, etkinlik öncesinde e-posta adresinize ve cep telefonu numaranıza online eğitime katılabileceğiniz zoom bağlantısı iletilecektir.

Eğitime ilişkin duyuru ve doküman paylaşımlarını sorunsuz olarak alabilmek için üyelik bilgileriniz altında yer alan e-posta ve cep telefonu bilgilerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.

Eğitimin Amacı:
Eğitime katılacak üyelerin, ihracat çabalarını yönlendirebilecekleri en uygun, katma değeri en yüksek pazarları ve bu pazarlardaki potansiyel alıcı firmaları tespiti konusunda uygulama kabiliyetlerinin arttırılması amaçlanmaktadır.

Ürünleri için pazar araştırması yapacak. Ürünlerini dünya üzerinde en çok ithal eden ülkeleri tespit edecek. Ürünlerini Türkiye’nin en fazla hangi ülkelere sattığını belirleyecek. Hangi pazarlarda rekabetin daha yoğun hangilerinde daha zayıf olabileceği hakkında öngörü sahibi olacak. Ürünleri için hedef pazarlar tespit edecek.

Hedef pazarların derinlemesine araştırılması için hangi kaynaklardan faydalanabileceklerini görecek. Hedef pazarlardaki binlerce potansiyel alıcı firmaya ulaşmak için kullanılacak kaynakları öğrenecek.

Eğitimin İçeriği:
Pazar araştırmasında kullanılacak teknikler.
Pazar araştırmasında önemli bilgi kaynakları nelerdir?
Pazar araştırması için kullanılacak sitelere üyelik uygulaması.
Ürünlerin ithalat / ihracat istatistiklerine ulaşma uygulaması.
Hedef pazar seçiminde trend analizi uygulaması.
Hedef pazarlarda rakiplerin ve Türk ürünlerinin pazar payı tespiti.
Ürünlerin istatistiklerini yorumlama uygulaması.
Hedef pazar seçimi için ekonomik, demografik, lojistik, kültürel verilere ulaşma uygulaması.
Ürünler için internet üzerinden yapılabilecek rekabet analizi uygulaması.
İhracatta başarılı olunabilecek pazarların tespitinde ipuçları.
Farklı hedef pazarların karşılaştırılmalı değerlendirilmesi uygulaması.
Hedef pazarlarda ihraç ürünü fiyat tespit aşamasında maliyet etkin unsurlar: lojistik giderleri, sigorta, gümrükleme masrafları, vergi, resim ve harçlar, ülke ve ürüne göre değişiklik arz eden diğer sair masraf ve giderler.
Ürünler için müşteri bulmada ticari rehberlerden faydalanma.
Müşteri bulmada ticaret sanayi odalarından faydalanma.
İthalat gümrük verileri konşimento verileri ile gerçek ithalatçılara ulaşma.
Ticaret sicil kayıtları üzerinden potansiyel alıcılarına ulaşma.
Seçilen ürünler için ihale verilerine ulaşma.
Farklı sektördeki alıcı firmaların hazır listelerine ulaşma.
Müşteri bulmada ekonomi bakanlığının hizmet ve desteklerinden faydalanma.
Elektronik pazaryerleri üzerinden yapılabilecek çalışmalar.
Sektöre uygun fuar ve o fuarların katılımcı listelerine ulaşma uygulaması.

Eğitim Etiketleri

SOSYAL MEDYA

Bu Eğitimi Hesaplarınızda Paylaşabilirsiniz