Aşağıdaki bağlantı aracılığıyla etkinliğe katılabilirsiniz.
Her iki gün için aynı zoom bilgiler geçerli olacaktır.
Meeting ID: 831 7573 8321
Passcode: 3500
https://us02web.zoom.us/j/83175738321
Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) tarafından, 26-27 Nisan 2022 tarihlerinde, 14.00 – 17.00 saatleri arasında Zoom üzerinden "Uluslararası Pazar Araştırması, Hedef Pazar Seçimi ve Müşteri Bulma" başlıklı webinar düzenlenecektir.
Söz konusu webinar; eğitmen ve danışman Ceyhun Yeşilşerit tarafından verilecektir.
Etkinliğe katılım ücretsizdir.
Katılım kaydınıza istinaden, etkinlik öncesinde e-posta adresinize ve cep telefonu numaranıza online eğitime katılabileceğiniz zoom bağlantısı iletilecektir.
Eğitime ilişkin duyuru ve doküman paylaşımlarını sorunsuz olarak alabilmek için üyelik bilgileriniz altında yer alan e-posta ve cep telefonu bilgilerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Eğitim İçeriği
Pazarlama Planının Parçası Olarak Uluslararası Pazara Açılma
Uluslararası Pazar Araştırması Yapılması (Stratejik Rekabetçi İstihbarat)
• Eski Yöntemlerle (Ticari İstihbarat) Stratejik Rekabetçi İstihbarat Arasındaki Fark Nedir?
• Açık, Sürdürülebilir ve Güvenilir Kaynak Kavramı
• İnnovasyon Transferi Ne Demek? Stratejik Rekabetçi İstihbaratla İlişkisi Nedir?
• Hedef Pazarlar Seçimiyle İlgili Masa Başı Araştırma
• Hangi Verileri Toplamak Gereklidir?
• İnternet Kaynaklarından Veri Toplanması
Bu Konudaki Devlet Destekleri
Doğru Veri Araması Yapma
• Yabancı Misyonlardan Veri Toplama
• Sivil Toplum Kuruluşlarından Veri Toplama
• Sektörel Yayınlardan Veri Toplama
• Rekabet Ortamından Veri Toplama
• Hazır Veri Satınalma
Stratejik Rekabetçi İstihbarat Çalışmaları Yol Haritası
• Ulusal ve Uluslararası Patent ve Faydalı Model Araştırmaları
• Türk Patent Enstitüsü ve World Intellectual Property Organisation Sitelerinden Veri Toplama
• Ulusal ve Uluslararası Marka Araştırması
• Türk Patent Enstitüsü ve World Intellectual Property Organisation Sitelerinden Veri Toplama
• ITC Market Access Tools Kullanımı Atölyesi
• Dünya Ticareti Verileri (Trade Map) Kullanımı
• Dünya’da Standartlar (Standard Map) Kullanımı
• Dünya’daki Kamu ve STK İhalelerini Takip (Procurement Map) Kullanımı
• Dünya’daki Sektörümüze Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları (Investment Map) Kullanımı
• İhracat Potansiyelimizin Analizi (Export Potential Map) Kullanımı
• Trade Map den Potansiyel Müşteri Belirleme (Compass ve Dun & Bradstreet verileri)
• Sektör Araştırmaları
• Ticaret Bakanlığı Sitesinden Veri Toplama
• STK’lardan Sektör Raporları Arama
• Sektör Raporlarından Ulusal Ve Uluslararası Pazar Gelişmeleri, Rakiplerimiz ve Beklentilerin
Analizi (Benchmarking Çalışmaları)
• Uluslararası Ticarette Kilometre Taşı Niteliğinde Önemli Kurumlardan Ücretli / Ücretsiz Yararlanma
• Lonca Sitesinin İncelenmesi
• Veri Tabanları Siteleri (Compass, Dun & Bradstreet, Thomas Register, Trade Atlas vb)
• Portallara Kayıt ve Yararlanma
• PESTLE Analizi ve Hedef Pazar Seçimine Etkisi
• Rönesans 111 Ülke Etüdü İncelenmesi
• İstatistik Kurumlarından Yararlanma
• Alan Çalışması
• Masa Başı Çalışmaların Yeterli Olmadığı Durumlarda Ne Yapılmalı
• Öncelikle Bu Konudaki Devlet Desteklerini İnceleme ve Yararlanma
• Alan Çalışmasının Planlanması
• Uluslararası Sektörel Fuarlara Ziyaretçi/Katılımcı Olma
Analitik Hedef Pazar Seçimi
• Stratejik Rekabetçi İstihbarat Çalışmaları Sonucu Elde Edilmiş Verilerin Bilgiye Dönüştürülmesi
• Hedef Pazar Seçimimize Temel Oluşturacak Kriterlerin Belirlenmesi
• Ağırlıklı Kriterler Bazlı Hedef Pazar Seçimi Tablosu Hazırlanması
• Tablo Sonuçlarının Gözden Geçirilmesi ve Karar Alma Süreci